Μιλώντας για εποπτεία εκπαιδευτικών, αναφερόμαστε σε ατομικές ή ομαδικές συναντήσεις που απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και στόχο έχουν την ενημέρωση για θέματα παιδοψυχολογίας που τους απασχολούν τη δεδομένη χρονική στιγμή, καθώς και την υποστήριξη για την καλύτερη και πληρέστερη προσέγγιση εκπαιδευτικών θεμάτων.
Ο εποπτευόμενος, μέσα από τη διαδικασία έχει την ευκαιρία να μοιραστεί τους προβληματισμούς του σχετικά με εκπαιδευτικά θέματα, να εκφράσει δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζει σε θέματα διαχείρισης (τάξης ή συγκεκριμένου μαθητή), και με αυτόν τον τρόπο να διερευνηθούν εναλλακτικές λύσεις για τη συγκεκριμένη περίπτωση.
Η θεματολογία μπορεί να ποικίλει. Ενδεικτικά αναφέρω τα παρακάτω:
- Διαχείριση της τάξης
- Επίλυση συγκρούσεων
- Διαχείριση παιδιού με ψυχοπαθολογία
- Αντιμετώπιση ιδιαίτερων περιπτώσεων (πχ: πένθος, υιοθεσία)
- Συνεργασία εκπαιδευτικού με γονείς
Η συχνότητα των εποπτικών συναντήσεων, όταν είναι ατομικές, καθορίζεται από τον εποπτευόμενο. Μπορεί να χρειάζεται εποπτεία μία και μόνο φορά, εβδομαδιαίως, ανά δεκαπενθήμερο ή όποτε προκύπτει κάτι που δυσκολεύει τον εποπτευόμενο στο εκπαιδευτικό του έργο. Εάν η εποπτεία είναι ομαδική, τότε η συχνότητα είναι σταθερή και καθορίζεται από την ομάδα και τις ανάγκες της. Υπάρχει και η δυνατότητα εξ αποστάσεως συναντήσεων.